Tinggalkan Link anda

Pages

Saturday, April 16, 2011

Tutti Fruitti Di Johor Bahru

Greeting to all readers!
Agak lama saya tak update blog ini dengan entry baru.
Terlalu banyak aktiviti yang saya lakukan sehingga tak berkesempatan untuk membuka blog.
Jadi
Destinasi seterusnya yang akan menjadi tatapan kita pada hari ini adalah
TUTTI FRUITTI (TF)


Ada yang familiar dengan nama Tutti Fruitti ini,tapi ada yang tertanya-tanya ape itu TF ini.
TF ini merupakan frozen yogurt yang bagus untuk kesihatan dan bukannya seperti yogurt biasa.
Antara kebaikkan TF ini ialah :-

 -Strengthening the immune system preventing constipation, diarrhea, and bloating
- Prevention of colon cancer
- Lowering blood pressure
- Lowering cholesterol
- Improving immune function and preventing infections
- Reducing inflammation
- Improving mineral absorption
- Prevents harmful bacterial
- Growth under stress

Lokasi?
Kalau di Johor Bahru, ada beberapa tempat yang bakal di buka dan sudah pun beroperasi.
Yang sudah beroperasi adalah di Jalan Kebun Teh.manakala yang lain seperti Taman Molek,Taman Sutera masih belum di ketahui statusnya.

TF yogurt di Jalan Kebun Teh adalah seperti gambar di atas.
Baru lagi beroperasi kerana kelihatan topping dan TF flavor yang masih sedikit.


RM 0.53 / 50 grams

Flavor yang ada hanyalah :- Vanilla,Cokelat,TF original,Banana.Strawberry,Beri-beri Raspberri dan Laici.
Topping :- Marsmallow,M&M,Kismis,Nuts,Oreo,Buah-buahan Seperti Strawberry,mango dalam tin,peach dalam tin,buah-buahan dalam tin dan nata de koko.
Hershey cokelat dan Hershey Strawberry 
Rice Chocolate

Semua sekali kena layan diri.(self-service)
Service di counter?
Dah 2 kali pergi,1st time pergi kakak counter ok, 2nd time pergi,abg counter siap sound lagik sebab saya bukak Hershey cokelat yang baru.hershey cokelat yang lama tinggal sikit dan nak habis.Saya malas nak picit sebab takut baju putih nanti kotor sebab percikkan cokelat yang dah nak habis.Brother counter tegur kenapa bukak yang baru sedangkan yang lama ada lagi ni ha,sambil menjeling kat saya. Saya malas nak bertekak.Menyampah pun ada.Kata Self-service,suka hati saya la nak buat ape.bukan ko yang bayar ok?
Masa nak bayar tu pun dia macam tak puas ati. Siap macam xnak bagi diskaun 20% pun.Geram giler dengan orang yang macam tu.

Lastly saya bayar RM16.++

Ini adalah aktiviti kami masa di dalam TF untuk kali yang pertama.



TF kami bertiga:-
 bukan hanya 1

 2

Tapi 3

Rasa TF yogurt ni sedap.lain daripada yogurt biasa yang kita makan.
Cubalah tapi service di kaunter kureng sikit.

Salam.


P/s: Kepada follower yang dah follow saya,sila lah tinggalkan link anda.Kat shoutbox ker,state yang u all dah follow.Kadang-kadang ada follower yang takder link.Susah saya nak follow dan carik balik.OK?sayang u all selalu.

2 comments:

IeDa said...

wah,, bestnye.. kene carik neh!

Hishyamuddin said...

perghh..cam best je ni...nk try lah..blnje laaa..hehe