Tinggalkan Link anda

Pages

Friday, April 22, 2011

Camera waterproof

Sempena Hari Keluarga Kolej Perdana.
Kami merancang untuk ke Pulau Tioman.
Kami hanya membayar sebanyak RM80/single dan RM150/family untuk ke sana.
Kos sebenar adalah RM270/person untuk 3 hari 2 malam.
Tapi kami berjaya menggumpul sponsorship dan penghargaan terima kasih buat staf pejabat yang banyak membantu.
Apa yang menarik kalau ke pulau?
Pastinya air laut yang membiru.
ikan menari-nari di sana sini.
Masuk kali ni dah kali ke tiga aku ke pulau.
dan aku tidak mahu melepaskan peluang untuk mengambil gambar pemandangan yang indah di dasar laut.
Dengan wang yang ada,aku pun bertekad untuk membeli kamera kalis air yang berkualiti.
which colour do u prefer?
Setelah membuat survey,terlalu banyak kamera kalis air yang menarik perhatian aku.
Contohnya SONY TX5
Tapi ramai yang merungut pasal kamera ini tidak dapat berfungsi baik di dalam air disebabkan button touch skrin.
Akhirnya aku pun bercadang untuk mengambil Olympus Tough 3000 dengan harga RM899 sahaja.
Nak tau tak kebolehan kamera ini bila berada di dalam air?
Tunggu lagi 3 hari selepas aku balik dari Tioman okeh?
Aku pun kurang yakin dengan kualiti kamera ini.
Tapi kita boleh lihat sama-sama nanti.

p/s: Jumpa orang pulau esok.yeeha!bye2 readers!


3 comments:

~hllaqollol~ said...

purple eh?not available kot.hoho

Anonymous said...

have a niceee trippp :)

Mimie said...

Lollo: Purple tiada di Malaysia kot.
Chemay: Thanks girl..-_-