Tinggalkan Link anda

Pages

Monday, May 2, 2011

Android vs BlackBerry vs Apple

Salam readers! 
Maap kerana terlalu lama dah tak berblog walking.
Kesibukkan menggolengkan diri di atas katil ternyata lebih menyeronokkan sehingga tak sempat nak jogging ke blog korang semua.

Beruban rambut gua pikirkan handphone ape yang bagus untuk dibeli.
Android?Blackberry or Iphone4?
Akhirnya saya sudah memilih untuk mengambil
???????
image source: google


ANDROID WIN My Heart!
Menjadi sukar untuk memilih pada mulanya di sebabkan oleh Mr.BF menggunakan BB.
Tetapi di sebabkan saya gemarkan aplikasi dan games,
saya pun setuju untuk memilih android sebagai buah hati saya.

Sebab kenapa saya pilih android:
1. Android open source--> 
aplikasi android terdapat dalam market android di dalam henpon anda.
Aplikasi ini kebanyakkan nya FREE of charge.
Mudah, Cepat dan Senang untuk di download.

2. Android support Flash!
Berbeza dengan Iphone,android support flash.Disebabkan itu android dapat membuka segala website yang memerlukan flash.

3. Android dapat video call.
Blackberry tak dapat nak buat video call manakala Iphone plak hanya boleh buat video call sesama Iphone sahaja.Android plak dapat video call menggunakan skype or ym or menerusi simkad terus!

4. Android lebih MURAH!
Yang penting sekarang adalah value handphone itu sendiri.
Harga memainkan peranan.
Kita boleh dapat 2 HP android jika kita inginkan Iphone4.

5. Paling banyak dijual seluruh dunia ialah ANDROID!
Saya bakal menjadi seorang pembeli android lama lagi.Lama dah survey ni.

Hello Galaxy S
Bye-bye LG Arena.
Arena bakal di jual.
Huhuhuhu
Will miss u LG.


p/s: Akhirnya Android berjaya makan blackberry dan apple!

4 comments:

Hishyamuddin said...

ape lagi, jual la murah2 hp lama tu..hehe..dah xpakai nuff la...

Mimie said...

Nak beli ker mok??haha..xder geng NUff lagi la ni..waa

nazirulhazwan~ said...

kenape x beli galaxy SL??:DD x HTC incredible S??

Mimie said...

Naz:a ah..dah survey Galaxy SL..lagi murah dari Galaxy S.ingat nak amek at 1st tapi rasa cam nak tunggu Galaxy S2 plak.haha.tamak kan??HTC Incredible S?ade member nak amek tapi kalau tgok design cam xmenarik jek??tp function dia sangat ok compare gan android yg lain..